Štai ir antra straipsnio apie slalomo startą dalis. Kiekvienas buriuotojas turi vis kitokią taktiką kaip geriausiai startuoti, todėl manau du skirtingi požiūriai padės jum susidaryti bendrą vaizdą. Pastebėsite, kad yra dalykų kuriuos tiek aš tiek Arnas labai pabrėžiam (įsidėmėkit juos), arba kur mes turime skirtingas nuomones. Tai nereiškia, kad mano ar Arno startai yra geresni, tiesiog skirtingi metodai pasiekti tam pačiam rezultatui.
1)
Pasiruošimas startui. Svarbiausia tiksliai žinoti starto procedūrą. Kokios
vėliavos, kiek minučių ir t.t. Paprastai tai būna paaiškinama per vairininkų
susirinkimą. Jeigu nesupratot, drąsiai klauskit teisėjo. Jo pareiga yra
paaiškinti jums taisykles, starto procedūrą ir distanciją.
Nuotraukos yra iš PWA varžybų, kaip matote niekas i startą daugiau nei 3 sekundes nevėluoja - toks turėtų būti ir jūsų tikslas. Šiuos nuotraukos yra pavyzdžiai gerų startų.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Nuotraukos yra iš PWA varžybų, kaip matote niekas i startą daugiau nei 3 sekundes nevėluoja - toks turėtų būti ir jūsų tikslas. Šiuos nuotraukos yra pavyzdžiai gerų startų.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
2)
Išplaukite
nuo kranto laiku, ir pradėti plaukioti aplink starto katerį likus bent 10min iki pirmo starto procedūros pradžios.
Per tą laiką jūs turite išsiaiškinti daug svarbių dalykų.
a)
Kuris
linijos galas (pavėjinis ar priešvejinis) yra arčiau 1 ženklo. Dažniausiai pavejinis galas bus arčiau
ženklo, bet nuo jo gali tekti pjautis prieš vėją link pirmo ženklo.
Priešvėjinis ženklas bus toliau nuo ženklo, bet plaukdami nuo jo galėsite
smagiai lekti pavėjui tarp bangų.
b)
Išsiaiškinkite
kokio ilgio yra katerio inkaravimosi virvė. Tai ypač svarbu jei žadate
startuoti palei katerį. Katapulta ant starto - smagus renginys žiurovams ir
konkurentams, bet jums tas plaukimas bus baigtas.
c)
Pasilygiuokite
su varžovais. Išsiaiškinkite koks jūsų greitis palyginus su kitais dalyviais,-
tai galima padaryti ir dieną prieš.
d)
Taip
pat turite suprasti ar jūsų inventorius geriau lekia pavėjui, ar jums
komfortiškiau yra pjautis prieš vėją.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
3)
Taigi
įvertinę visus šiuos kintamuosius jūs turite nuspręsti, kurioje starto linijos
vietoje jūs startuosit. Tai gali kisti starto procedūros eigoje, tačiau būtina
žinoti bent apytikriai, kurioje starto linijos vietoje jūs norėsite startuoti. Taigi,
jeigu esate greičiausias iš visų ir neturite problemų pasiekti pirmą ženklą
startavę palei pavėjinį galą, startuokite kuo labiau pavėjui. Tada galėsite
laisvai pasirinkti bangas, ir tokiu būdu įgauti maksimalų greitį, bei turėsite
vidinę trajektoriją prie pirmo ženklo. Vis dėl to jeigu jūs esate greitas,
tačiau kampas į vėja nėra per geriausias, startuokite viduryje linijos arba
prie priešvėjinio ženklo. Tokiu būdu jums nereikės pjautis į vėją ir galėsite
lėkti greitai. Jei manote kad esate vienas iš lėtesnių dalyvių, rinkitės starto
linijos viršų (ĮSPĖJIMAS – Lietuvoje daugelis buriuotojų renkasi starto linijos
viršų, dėl to dažnai susidaro spūstis; tokiu atveju startuokite žemiau, jokiu
būdu neplaukite gale grupės). Jeigu startuosite žemai arba per vidurį jus
aplenks greitesni varžovai, pavogs švarų vėja ir jūs dar labiau sulėtėsite.
Nesvarbu kur startuosite visada kovokite dėl švaraus vėjo. Kai pagal savo
greitį, kampą ir t.t. nusprendėt kur startuosit stebėkite katerį ir laukite
paruošiamojo signalo.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Čia matome beveik idealų startą. Pavėjiniai buriuotojai yra šiek tiek priekyje. Niekas nedengia niekam vėjo. Galbūt tiktai AUS-120 su Severne ir RRD burės vėluoja 1 sekunde.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Čia matome beveik idealų startą. Pavėjiniai buriuotojai yra šiek tiek priekyje. Niekas nedengia niekam vėjo. Galbūt tiktai AUS-120 su Severne ir RRD burės vėluoja 1 sekunde.
4)
Labai svarbu tiksliai nusimti starto procedūros
pradžią. Visada stenkitės nusiimti
laika plaukdami link starto linijos, į distancijos gilumą. Sakykim tai 3min
procedūra. 30sec plaukiame į distancijos gilumą, posūkis(nekrentam),
plaukiam atgal link katerio, sinchronizuojam laikrodžius ties 2min. Tada plaukiam 45sec tolyn nuo
starto linijos. Padarom posūkį,
lieka 1min, pradedam glisuoti bet ne pilnu greičiu, pamažu greitėjam. Dabar vyksta visa kova dėl
pozicijų. Stenkitės startuoti tarp lėtesnių už save varžovų. Likus 20-30sec
spaudžiam gazą iki dugno. Atsiminkit
kad paskutinę minutę iki starto negalite keisti savo plaukimo krypties jeigu
tai privers keisti plaukimo kryptį kitą dalyvį. Jeigu kitas dalyvis artėja link
jūsų ispėjam garsiu šūksniu ei, ei, eiiii, vietooooss.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Gaastra starto linijos viršuje turėjo idealų startą ir dengia vėją 3 plaukikam žemiau savęs. CRO 401 taip pat turėjo gerą startą, ir kadangi yra žemiausiai galės laisvai rinktis bangas ir tokiu būdų igyti greitį.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Gaastra starto linijos viršuje turėjo idealų startą ir dengia vėją 3 plaukikam žemiau savęs. CRO 401 taip pat turėjo gerą startą, ir kadangi yra žemiausiai galės laisvai rinktis bangas ir tokiu būdų igyti greitį.
5)
Kertam
starto linija, laiku ir pilnu greičiu. Klausimas: kaip kirsti starto liniją
laiku? Jeigu laikysitės mano metodo, prie linijos atvyksit +- 7 sekundės aplink starto laiką. Tą galiu
garantuoti. O likusias 7 sekundes turite pajausti. Galite matuoti pagal
kitus dalyvius (jie dažniausiai irgi
bus netikslūs). Galite įsivaizduoti starto liniją, ir žiurėdami į laikrodį spręsti
ar reikia pristabdyti ar pagreitėti. Galite susirasti tašką ant burės, kuriam
susilyginus su orientyru ant kranto žinote kad liko X sekundžių iki starto
linijos
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Šita starto linija panašu, kad išmesta tiesiai, tačiau pavėjiniai burlentininkai yra priekyje. Reiškia jie startavo geriausiai. Tuo tarpu ISR-1 į startą vėlavo apie porą sekundžių, ir dėl to NED-69 dengia ISR-1 švarų vėją.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Šita starto linija panašu, kad išmesta tiesiai, tačiau pavėjiniai burlentininkai yra priekyje. Reiškia jie startavo geriausiai. Tuo tarpu ISR-1 į startą vėlavo apie porą sekundžių, ir dėl to NED-69 dengia ISR-1 švarų vėją.
6)
Spec Ryčio triukas, jeigu artėjant prie linijos kažkas
plaukia šalia jūsų ir neleidžia užsiimti pozicijos garsūs šūksniai eiiii, eiii,
eiii, vietos dažniausiai atveria 0.5-2m, kas yra daugiau nei pakankamai
pratilpti su SL inventorium. ;)
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Iš šios nuotraukos matome kad I-140 startuoja pirmas, tačiau jo kūno pozicija rodo kad jis nelekia pilnu greičiu. Jis atlėkė prie starto linijos per anksti ir turėjo pristabdyti, tuo tarpu AUT 66, laiką atsimatavo puikiai ir kerta linją pilnu greičiu. Kiti buriuotojai atsilikę kažkur per 1-2 sekundes.
Šioje nuotraukoje matome, kad pavėjinis buriuotojas yra labiausiai priekyje o priešvėjinis labiausiai gale (ignoruosime juoda burę, tikėtina kad jis startavo per anksti ir bus diskvalifikuotas). Tai reiškia kad starto linija išmesta taip kad pavėjiniam buriuotojui iki pirmo ženklo arčiau, bet jo kampas bus mažesnis.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
Šioje nuotraukoje matome, kad pavėjinis buriuotojas yra labiausiai priekyje o priešvėjinis labiausiai gale (ignoruosime juoda burę, tikėtina kad jis startavo per anksti ir bus diskvalifikuotas). Tai reiškia kad starto linija išmesta taip kad pavėjiniam buriuotojui iki pirmo ženklo arčiau, bet jo kampas bus mažesnis.
NIEKADA NESTARTUOK PASKUI KAŽKĄ
No comments:
Post a Comment